« هابیت ها و ارباب حلقه ها: نگاهی صهیونیستی به خاورمیانه در آخرالزمان » بخش ششم

0

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

« هابیت ها و ارباب حلقه ها: نگاهی صهیونیستی به خاورمیانه در آخرالزمان » بخش ششم

در ادامه بحث های گذشته، به ادامه بررسی ارتباط بین نمادهای « دورف ها » در سری فیلم های « هابیت ها » و « ارباب حلقه ها » با نمادهای « ماسونی – صهیونیستی » می پردازیم.

در این مجموعه فیلم ها، نمادهای آشکار و پنهان متعددی وجود دارند که بین « دورف ها » و « یهودیان صهیونیست »، ارتباط متعددی برقرار می کنند.

یکی از آشکارترین نمادگرایی رخ داده در مجموعه « هابیت ها »، اتکا به عدد « 13 » به عنوان عدد مقدس است.

به نحوی که « ثورین اوکن شیلد (سپر بلوط) »، و کوتوله های همراه وی، که نقش قهرمانان قوم « دورف » را بازی می کنند، 13 نفر هستند و این عدد خوش شانسی و خوش بختی یهود و فراماسونری، منجر به بازپس گیری سرزمین موعود یعنی « اربور = کوه یگانه = صهیون » می گردد.

اما مساله بسیار مهم دیگری که در بین نمادهای مجموعه فیلم « هابیت »، خودنمایی می کند، مساله، « آرکن استون = Arken Stone » می باشد که در فیلم و ترجمه های مرتبط با آن، به صورت « سنگ پادشاه »، « قلب کوهستان » و … ترجمه شده است.

در توصیف « آرکن استون » ذکر شده است که « ثرور » پادشاه بزرگ « دورف ها »، « آرکن استون » را نمادی الهی و موید « پادشاهی » خود می دانست.

بسیار جالب است که در مجموعه فیلم های « هابیت »، « ثورین اوکن شیلد (سپر بلوط) » نیز قبل از استقرار پادشاهی جدید خود، به دنبال « آرکن استون » بوده است!

اما اهمیت « آرکن استون » به لحاظ نمادشناسی چیست؟

کلمه « Arken Stone » به شدت یادآور « Ark of the Covenant » یا همان « تابوت عهد » یهود و « بنی اسراییل » است! بجز شباهت « آوایی » این دو عبارت، « آرکن استون » نیز طبق مطالب مندرج در تورات، انجیل و قرآن، یک شیء بسیار مقدس بوده و به عنوان نشانه ای برای « موفقیت »، « قدرت »، « حمایت خداوند از بنی اسراییل » و در موارد « نشان پادشاهی » به شمار می رفته است! به نحوی که این موضوع را در مساله انتخاب « طالوت » به « پادشاهی » بنی اسراییل نیز می توان ملاحظه کرد!

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. بلکه حتی « اژدها » داستان « هابیت ها » که « اسماگ : Smaug » نام دارد و به سرزمین « دورف ها » و « کوه یگانه (صهیون) » حمله می کند و موجب آواراگی و بدبختی آن ها می شود نیز، به عمد و با رویکرد نمادین، در داستان گنجانده شده است!

در واقع « اسماگ » نماد « بخت النصر » پادشاه بابل است! اما دلایل این ادعا چیست؟

در « عهد عتیق » ذکر شده است که « بخت النصر » پادشاه بابل، اژدهایی به نام « بعل (بل) : Bel » داشته است و بجز مطالب مندرج در کتاب « دانیال » عهد عتیق، تصاویری از « اژدها » نیز از آثار « بابلی » به جا مانده از عصر « بخت النصر » نیز موجود است که در تصاویر فوق، ملاحظه می گردد.

از نکات مهم این که « اسماگ » یا « اژدهای خشن » داستان « هابیت ها »، در عین « ویرانگری »، بسیار عاشق « طلا » و « جواهرات » بوده، و ضمن تسلط بر ثروت « دورف ها »، تعدادی از آن ها را نابود نموده و سایر « دورف ها » را نیز آواره نموده است!

این توصیفات نیز با احوالات بنی اسراییل و ماجرای « بخت النصر » منطبق است. چرا که « بخت النصر » در نظر یهود، فردی خشن و ویرانگر دانسته شده و ضمناً بخت النصر فردی علاقمند به « ثروت » و « طلا » و … معرفی شده است! ضمن این که « بخت النصر » با حمله به سرزمین بنی اسراییل « صهیون » (معادل « کوه یگانه » دورف ها!)، آن ها را آواره و فقیر نموده است!

فلذا به نظر می رسد که « اژدها » یا « اسماگ » در مجموعه فیلم های « هابیت ها » نیز، نماد « بخت النصر » می باشد.

پایان بخش ششم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!