تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش دهم

0

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش دهم

در بخش قبل به برخی از مکانیسم هایی که به کمک آن ها، قدرت نظامی و تکنولوژیکی ابرقدرت ها تحت الشعاع قرار گرفته و فرصت مقاومت و ایستادگی برای مسلمانان فراهم می گردد، اشاره نمودیم.

اما سلاح های ضعیف تر، محدودتر، و دارای قدرت تخریب کمتر مسلمانان، چگونه می تواند در برابر سلاح های پرقدرت تر، پیشرفته تر و مخرب تر دشمنان اسلام، کارایی خود را حفظ کند؟

پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد و برخی از اندیشمندان، چنین گفته اند که ممکن است به کمک اعجاز، سلاح های دشمنان، در زمان قیام مهدوی، قدرت خود را از دست دهند.

این احتمال گرچه در نوع خود شگفت انگیز و ناشی از اعجاز به نظر می رسد، اما موضوع غیر علمی و فانتزی نیست و ما در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

4 – در برخی از روایات آخرالزمان، به رخداد برخی اتفاقات نجومی در سال ظهور اشاره شده است که از تنوع بسیاری نیز برخوردارند. برخی از این نشانه ها مربوط به « کسوف » و « خسوف » در وقت غیرمنتظره و برخی دیگر به آشکار شدن تصاویری در آسمان و خورشید و ماه و … مربوط می باشند.

در خصوص این نشانه ها، تفسیرها و تاویل های گوناگونی مطرح شده است. برخی آن ها را اعجاز خالص و بدون استفاده از ابزارهای مادی دانسته اند و برخی محققان دیگر، جنبه اعجاز آن ها را رد نکرده اند، لیکن ذکر کرده اند که ممکن است اسباب مادی نیز در دل برخی از این معجزات، وجود داشته و به اذن الهی، این ابزارهای مادی در وقت و شرایط غیرمنتظره، بروز و ظهور می یابند.

یکی از نشان های نجومی ذکر شده در آخرالزمان و بالاخص در نزدیکی ظهور، پیدا شدن « تصاویر » مختلف در قرص خورشید می باشد. در این بخش به برخی از این روایات اشاره می نماییم:

امام صادق (ع) فرمودند: سالي که در آن صيحه و فرياد آسماني واقع ميشود، قبل از آن آيه اي در ماه رجب نمايان مي شود. راوي ميگويد: پرسيدم آن آيه چيست فرمودند: چهره اي که در ماه (و به قولي خورشيد) و دستي نمايان ديده مي شود.

الغيبة، نعماني، ص172؛ بشارة الاسلام، ص120.

از امام رضا (ع) نقل کرده اند که ضمن حديثي طولاني فرمودند: … و صداي سومي که (با آن) بدني واضح و نمايان در قرص خورشید ديده مي شود.

يوم الخلاص، ص519؛ بحارالانوار، ج52، ص 233.

همان طور که ملاحظه می فرمایید، در تعدادی از روایات، به صراحت حرف از تغییراتی در قرص خورشید و رویت اشکال مختلفی در آن اشاره شده است که البته فرم این اشکال غیرمنتظره می باشد.

نکته جالبی که در مورد خورشید وجود دارد، این است که سطح خورشید، بعضاً با « لکه های خورشیدی » پوشیده شده است که این « لکه های خورشیدی » و نیز « شراره های خورشیدی » که با یا بدون آن ها تشکیل می شوند، جزء مسایل مورد علاقه موسسات بزرگ نجوم دنیا همچون « ناسا » می باشند.

علاقه موسسات نجومی مختلف به « لکه های خورشیدی » و « شراره های خورشیدی »، بی دلیل نیست. چرا که وقوع پدیده های ذکر شده، در بسیاری از مواقع، با وقوع « طوفان های مغناطیسی خورشیدی » همراهی دارد که این طوفان ها، می توانند اثرات ویرانگر و مخربی بر روی سیارات، اجرام فضایی، ماهواره ها و حتی اجسام موجود در مدار سیارات یا مستقر بر روی سطح سیارات بگذارند!

اثرات مخرب و مهم « طوفان های معناطیسی »، چنان تاثیرات بزرگی بر روی حیات امروزی بشر می توانند بگذارند که ممکن است برای بسیاری از مخاطبات محترم، باورنکردنی باشد.

ملاحظه گردیده است که « طوفان های مغناطیسی » بزرگ خورشید که با فعالیت « لکه های خورشیدی » و « شراره های خورشیدی » نیز ارتباط دارند، ممکن است موجب آسیب زدن به ماهواره ها، از کار انداختن و یا اختلال در ایستگاه های ماهواره ای، آسیب به ادوات مکانیابی و حتی آسیب شدید به اینترنت یا سایر ابزار ارتباطی گردد.

بسیار جالب است که بدانیم، وقوع یکی از این « طوفان های ژنومغناطیسی خورشیدی »، منجر به نابودی 40 ماهواره شرکت « اسپیس ایکس » در طی 1 روز گردید!

همچنین بارها به دلیل بروز « طوفان های خورشیدی » و بروز اختلالات رادیویی، اختلالات ناوبری و مکانیابی به دولت ها، نهادهای نظامی و شرکت های تجاری بزرگ، هشدار داده شده است!

بنابراین می توان دریافت که « لکه های خورشیدی »، « شراره های خورشیدی » و « طوفان های خورشیدی »، نقش بسیار مهمی در آسیب و اعوجاج سامانه های ناوبری، ارتباطات رادیویی، مکانیابی ماهواره ای و … دارند.

اما این موضوع چه ارتباطی به آخرالزمان دارد؟

در روایات آخرالزمانی خبر از تغییر و تحولات بزرگ نجومی و از جمله تغییرات سطح خورشید داده شده است و این تغییرات ممکن است با لکه های بزرگ خورشیدی که می توانند شکل های مختلفی بر سطح خورشید ایجاد کنند، همراه باشند و در کنار این لکه های بزرگ، شراره های خورشیدی بزرگ و طوفان های بزرگ مغناطیسی می توانند بروز کنند.

با بروز و ظهور این طوفان های عظیم، بسیاری از سامانه های ناوبری، ماهواره ها، ایستگاه ها و ارتباطات رادیویی، و سایر ادوات پیشرفته الکترومغناطیسی، دچار آسیب های موقتی یا دایمی می گردند و از آن جا که بخش اعظم عامل برتری نظامی و تکنولوژیکی ابرقدرت ها بالاخص آمریکا و همپیمانانش، در اثر بهره گیری از ماهواره های پیشرفته، ارتباطات دیجیتال، مکانیاب های ماهواره ای همچون GPS و … می باشد، ادوات پیشرفته نظامی دشمن، می تواند آسیب های جدی دیده و از کار بیفتند.

در این میان ادوات سنتی تر، بیشتر مقاوم خواهند بود و این امر می تواند منجر به از دست دادن توان نظامی کشورهای ابرقدرت، به واسطه آسیب به ادوات نظامی پیشرفته متکی به تجهیزات الکترومغناطیس شان گردد!

با توجه به مطالب فوق، کشورهای خودکامه و ابرقدرت های ظالم که مجهز به انواع ماهواره ها، وسایل ارتباطی، تجهیزات دیجیتال و آنالوگ، سرویس های ناوبری رادیویی، مکانیابی ماهواره ای و … می باشند، باید به این نکته واقف گردند که به واسطه وقوع طوفان های مغناطیسی خورشیدی، ادوات پیشرفته آنان که موجب برتری بر ملل مستضعف جهان بوده است، در کسری از ثانیه می تواند دچار آسیب های شدید موقت یا دایمی گردد!

یقیناً خورشید و تمامی اجرام سماوی، همگی در ذیل قدرت بی پایان خداوند متعال فعالیت می کنند و هر وقت اراده خداوند بزرگ صلاح بداند، هر واقعه ای به دستور پروردگار بلندمرتبه می تواند رخ دهد و به واسطه مکانیسم هایی که در بالا ذکر شد نیز ممکن است نصرت الهی به وقوع پیوسته و بسیاری از عوامل برتری تکنولوژیک دشمن بر مسلمانان، حذف شود.

البته تمام موارد فوق، تحلیل و احتمال می باشند و نباید به صورت قطعی به آن ها نگریست. امید است که نصرت الهی شامل حال مومنان و منتظران گردد. در بخش های آتی، ان شا الله به سایر ملاحظات نبردهای بزرگ آخرالزمان و عوامل قدرت مومنین، خواهیم پرداخت.

پایان بخش دهم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!