تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش دوازدهم

0

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش دوازدهم

در بخش قبل، به بررسی برخی از عوامل برتری سپاه اسلام بر سپاه دشمنان، علی رغم تفوق و برتری کامل تکنولوژیکی دشمن، پرداختیم. در این بخش، به برخی دیگر از ملاحظات در این زمینه، اشاره می نماییم.

یکی از عوامل ایجاد برتری سپاه اسلام در نبردهای آخرالزمانی، جدا شدن جمع کثیری از مردم، از سپاه دشمن، و افزوده شدن آن ها به سپاه اسلام می باشد. این امر، در مراحل مختلف نهضت جهانی حضرت مهدی (عج)، با ابزارها و روش های مختلف و با درجات متفاوتی از موفقیت صورت می گیرد.

گرچه تعدادی از سرزمین ها همچون ایران و گروه هایی همچون عصائب عراق، پیروان سید یمانی، و …، در زمره زمینه سازان ظهور به شمار می روند، لیکن عملکرد آن ها، با توفیق نسبی و ناقص همراه می باشد.

بخشی از عدم توفیق کامل این کشورها و گروه ها، به دلیل برتری شدید رسانه ای دشمن و سانسور و … می باشد که اجازه رسیدن پیام مسلمانان به سایر مردم جهان را نمی دهد.

بخش دیگری از این عدم توفیق، مربوط به عملکرد خود این گروه های مسلمان می باشد که با ضعف ها، مشکلات، عملکردهای غلط و … همراهی دارند و البته کاملاً قابل درک است که در زمان غیبت امام معصوم (ع)، عدم عصمت مومنین، منجر به رخداد لغزش ها و … نیز می گردد که بالطبع منجر به دفع بسیاری از مخاطبان می گردد. همچنین عدم استفاده از قول لین و رفتار توام با غرور از سوی برخی از مومنان، در عدم پذیرش بسیاری از موعظه ها و احتجاجات از سوی قشر خاکستری، افراد مستضعف از نظر فکری و دینی و … موثر باشد.

اما در روایات مختلفی، ذکر شده است که حضرت مهدی (عج) با مردم به موعظه و احتجاج و بحث و گفتگو مشغول خواهند شد تا با مردم جهان، اتمام حجت کنند و در بسیاری از این بحث ها و موعظه ها و احتجاجات، جمع بسیار عظیمی از افراد مردد، مستضعفین فکری و دینی و … به دین مبین اسلام، ایمان خواهند آورد.
این احتجاجات حتی با سرسخت ترین و لجوج ترین پیروان مذاهب مختلف نیز صورت خواهد گرفت و به واسطه همین مساله، بخش زیادی از « یهودیان » و « مسیحیان » نیز ایمان آورده و از جمع دشمنان حضرت (عج) خارج شده و به خیل یاران حضرت مهدی (عج) می پیوندند. در روایات نیز چنین آمده است:

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌اله و سلم فرمود: «… یستخرج التوراة و سائر کتب الله من غار بانطاکیة فیحکم بین اهل التوراة بالتوراة و بین اهل الانجیل بالانجیل و بین اهل الزبور بالزبور…» تورات و انجیل را از سرزمینی که انطاکیه نامیده می‌شود، بیرون می‌آورد.
و به وسیلۀ آن کتاب‌ها، با مسیحیان و یهودیان به استدلال می‌پردازد و سرانجام، بسیاری از آن‌ها اسلام می‌آورند.
شیخ صدوق، علل الشرایع، ج۱، ص۱۶۱، ح ۳.
محمد بن إبراهیم، نعمانی، الغیبة، ص۲۳۷، ح ۲۶.

فلذا همان گونه که ملاحظه می فرمایید، سلاحی برنده از کلام حضرت مهدی (عج) نخواهد بود! چرا که دشمن را به دوست! مبدل می نماید! و از قوای دشمن در جهت منویات سپاه اسلام، استفاده می نماید!

همچنین بازگشت مجدد حضرت مسیح (ع)، با ماموریت های متعددی از جمله « نابودی دجال » در معیت امام مهدی (عج) همراهی دارد. اما به نظر می رسد که یکی از مهم ترین دلایل بازگشت ایشان، رام کردن سرسخت ترین مسیحیان، از جمله مسیحیان نوانجیلی است که بدنه اصلی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا و ناتو را تشکیل می دهند و با گرویدن این مسیحیان به حضرت مسیح (ع) و تبعیت حضرت مسیح (ع) از امام مهدی (عج)، عملاً ریزش شدیدی در صفوف دشمن رخ داده و بخش های عظیمی از سپاه دشمن، خلع سلاح می گردند!

یک تذکر: در کامنت ها و نظرات بسیاری از برادران مسلمان و شیعه ما در خصوص مسیحیان و یهودیان سایر ملل، بغض ها، کینه ها، فحاشی ها و خوی انتقامی شدیدی ملاحظه می گردد که بخش های زیادی از این مساله قابل درک است و به جنایت های دولت های ماسونی- صهیونیستی در این قرون اخیر بر می گردد. اما باید توجه داشت که تا زمان ظهور و قیام امام مهدی (عج) و اتمام حجت ایشان با مردم جهان، کماکان امید اصلاح وجود دارد و تمایل به کشت و کشتار صرف، برازنده مسلمانان و شیعیان نیست و اصولاً قتال و کشتار و … هم باید با نیت الهی و در راستای حذف مظاهر شرک و ظلم و فساد صورت گیرد. بنابراین از برادران و خواهران عزیز درخواست می شود که به این موضوع توجه داشته باشند و با متانت، صبر، توکل و ایمان، به این قبیل موضوعات نگاه کنند.

اما مولفه دیگری که در نبرد بین سپاه اسلام و کفار در نبردهای آخرالزمان، موثر خواهد بود، موضوع « نصر بالرعب » یا « پیروزی با القاء وحشت » در دل کفار و مشرکین می باشد.

در روایات متعددی، از حضرت مهدی (عج) با عناوینی همچون « منصور بالرعب » یاد شده است:

امام صادق عليه السلام فرمود: «انقلاب مهدي را سه سپاه ياري مي کنند و در پيروزي آن حضرت شرکت دارند: سپاهي از فرشتگان، سپاهي از مؤمنان و سپاهي از رعب و وحشت».
الغيبة، ص 198، ح 9، ص 243، ح 43؛

محمدبن مسلم ثقفي از امام باقر نقل مي کند که فرمود: «اَلْقائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ» [2] ؛ «قائم ما به ترس در دل دشمنان ياري شده است».
کمال الدين، ج 1، ص 330، ح 16.

این روایات نشان می دهند که قیام حضرت مهدی (عج) به واسطه حضور فرشتگان و نیز القاء رعب و وحشت بر دل دشمنان به لطف خداوند، یاری می گردد.

در روایتی دیگر، چنین ذکر شده است:
یکی از شهرهای روم با تکبیر فتح گردد، با حضور هفتاد هزار مسلمان”
بشارة الاسلام ص ۲۹۷.

از چنین روایاتی می توان دریافت که پند و موعظه مردم ممالک غربی، با نرم کردن دل آن ها، و همزمان ایجاد رعب و وحشت در نیروهای مسلحی که ایمان نیاورده اند، توامان باعث سقوط بسیاری از شهرهای روم (کشورهای غربی) خواهد شد. البته مشابه این اتفاق بارها در جنگ های صدر اسلام و پس از آن اعم از بدر، خندق، و … نیز روی داده است. اما با ابعاد بسیار بزرگ تری در زمان قیام امام مهدی (عج) رخ خواهد داد.

بجز ملاحظات ذکر شده، اعجاز الهی، امدادهای غیبی، عزم راسخ، ایمان و توکل سپاه اسلام، همگی در کنار عللی که در بخش های فعلی و قبلی مقالات گفته شد، رمز پیروزی سپاه امام مهدی (عج) در آخرالزمان خواهند بود که برای پرهیز از اطاله کلام، از اشاره به آن ها خودداری خواهیم کرد.

بعد از بررسی اجمالی مولفه های نبردهای آخرالزمانی بین سپاه اسلام و ابرقدرت های جهانی، از قسمت بعدی سلسله مقالات حاضر، و پس از ذکر کلیات و مقدمات مربوط به مطالعات پیرامون وضعیت آخرالزمانی خاورمیانه، به صورت ویژه به سیمای آخرالزمانی این منطقه خواهیم پرداخت.

ان شا الله تلاش خواهد شد که بخش عمده مباحث مذکور، با استفاده از اسناد و مدارک قابل اعتنا و نیز اتکا بر روایت صحیحه ارزشمند « موثقه جابر »، صورت گیرد.

پایان بخش دوازدهم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!