ضعفها و مشکلات امت اسلام تنها در پناه عمل به قرآن جبران خواهد شد

0

 

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در محفل انس با قرآن خاطرنشان كردند: ضعفها، عقب ماندگي‌ها و مشكلات امت اسلامي، تنها در پناه آشنايي و عمل به قرآن جبران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، محفل انس با قرآن كريم، عصر امروز(سه شنبه) در اولين روز ماه مبارك رمضان، ماه بهار قرآن، در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
در اين محفل نوراني و سرشار از نشاط و طراوت معنوي، قاريان، حافظان و اساتيد قرآن، آيات آسماني قرائت كردند و گروههاي جمع خواني در فضيلت رمضان كريم، به مدح و ثناي پروردگار پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، «حفظ قرآن، انس با تفاسير و تدبر در آيات الهي» را موجب شكوفايي قرآني كشور خواندند و با اشاره به زمينه‌هاي مساعد و شوق قرآني جاري در جامعه ابراز اميدواري كردند: حركت قرآني در كشور به گونه‌اي گسترش و استمرار يابد كه ملت ايران با برخورداري از حداقل 10 ميليون حافظ قرآن به ملتي پولادين تبديل شود.
ايشان جوانان اهل تلاوت قرآن را صفوف مقدم حركت عمومي جامعه به سمت «شكوفايي قرآني» دانستند و افزودند: اگر در كشور، ده – پانزده ميليون نفر با معارف قرآني عميقاً آشنا باشند و درسها و انذارها و بشارتهاي قرآن را در فكر و قلب و عمل خود، زنده سازند، ساخت قرآني جامعه حاصل خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي قرآن را تأمين كننده همه نيازهاي بشر و راهنماي سعادت دنيوي و اخروي ملتها برشمردند و خاطرنشان كردند: ضعفها، عقب ماندگي ها و مشكلات امت اسلامي، تنها در پناه آشنايي و عمل به قرآن جبران خواهد شد.
ايشان حاكميت طاغوتها در جهان اسلام را موجب به تاراج رفتن منابع و منافع اقتصادي و بي هويتي فرهنگي ملتهاي مسلمان دانستند و تأكيد كردند: قرآن، مايه اعتلاي مادي و معنوي ملتهاست و ملت ايران نمونه روشني از اين واقعيت تاريخي است.
رهبر انقلاب اسلامي، استعداد جوشان و متراكم ملت ايران را گنجينه اي بزرگ دانستند كه حكومت طاغوتها در دوران پهلوي و قاجار مانع بروز و شكوفايي آن شده بود.
ايشان افزودند: اين همه جوان فعال و پرنشاط و علاقه مند به پيشرفت كه هر روز براي ايران افتخارآفريني و عزت آفريني مي كنند و براي ملت نام نيك به همراه مي آورند جلوه اي از استعداد سرنوشت سازي هستند كه در پرتو حركت ملت ايران به سوي قرآن، از سلطه طاغوتها رها شد و كشور را به سمت پيشرفت و تعالي سوق داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي انقلاب اسلامي را قدمي به سمت قرآن كريم دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران امروز به بركت همين حركت، جزو زنده ترين و قدرتمندترين ملتهاي جهان است و خداوند به بركت تمسك به قرآن، به او عزت و بصيرت و قدرت داده است.
ايشان، با ابراز خرسندي از رواج شعارها و خواستهاي اسلامي در ميان ملتهاي مختلف مسلمان، اين مسئله را مايه تحرك و طراوت امت اسلامي دانستند و افزودند: به فضل پروردگار، و براساس خاصيت معارف قرآني، امروز هرجا حرف و شعار «اسلامي و قرآني»، رونق و نفوذ و كارايي بيشتري دارد، تأثيرپذيري حركت آن ملت از دشمنان و منافقان و مزوران كمتر است.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان ابراز اميدواري كردند، حركت قرآني جاري در كشور روز به روز افزايش يابدو در پرتو آن آشنايي با معارف قرآني عميق تر گردد.
در پايان اين محفل نوراني 4 ساعته نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ايشان افطار كردند.

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!