انتظار فرج از بزرگ‌ترين و برترين فرج‌هاست

0

امام محمد باقر (ع) فرمود: كساني كه در زمان غيبت، قائل به امامت آن حضرت بوده و منتظر ظهور آن حضرت بمانند، برترين اهل هر زمان هستند.

 

 

ابوخالد كابلى، حديثي از امام سجاد (ع) نقل كرده كه خواندن آن خالي از لطف نيست.
امام زين‌العابدين (ع) فرمود: اى كابلى! أولي‌الأمر كه خداوند آنان را امامان و پيشوايان مردم قرار داده و اطاعت ايشان را واجب ساخته است، عبارتند از حضرت علي (ع) سپس عمويم امام حسن (ع) و پس از او پدرم امام حسين (ع) تا آنكه كار امامت به من رسيد. سپس حضرت ساكت شد. عرض كردم: اى سرور من! از اميرالمؤمنين (ع) روايت شده كه فرمود: زمين از حجت خدا بر بندگان خالى نخواهد ماند، پس امام و حجت بعد از شما چه كسى خواهد بود؟ فرمود: پسرم محمد كه نام او در كتب الهى (صحف الاولين) باقر بوده كه علوم را مي‌شكافد و او حجت و امام بعد از من است و پس از او پسرش جعفر است كه در نزد اهل آسمان صادق ناميده مي‌شود. عرض كردم: اى سرور من! چگونه فقط نام او صادق است، در حالي كه شما همه صادق هستيد؟ فرمود كه پدرم از پدرش از رسول‌الله (ص) روايت كرده كه فرمود: زماني كه پسرم جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن أبي طالب به دنيا آمد، او را صادق بناميد. و پنجمين فرزند او (امام صادق) كه نامش جعفر است، به دروغ ادعاى امامت مي‌كند و او نزد خداوند، جعفر كذاب است كه به خداوند افترا بسته و چيزى را كه اهل آن نيست، به عنوان مخالفت با پدرش و حسادت با برادرش ادعا مي‌كند و او همان كسى است كه آرزو مي‌كند هنگام غيبت امام زمان (عج) از اسرار الهى خبردار شود. آنگاه على بن الحسين (ع) به شدت گريست و فرمود: گويا مي‌بينم كه جعفر كذاب حاكم ستمگر را براى تفتيش و جست‌وجوى حضرت مهدى و امر ولى‌الله (ع) كه در پناه و حفظ الهى غايب شده بود، راهنمايى كرد و از خليفه مي‌خواست كه وكيل پدرش امام هادى (ع) شده و امور آن حضرت به او واگذار شود، در حالي كه نمي‌داند پست‌تر از آن است كه چنين لياقتى داشته باشد، و همچنين قصد داشته كه چنانچه به حضرت مهدى (عج) دست يابد، او را كشته و ميراث برادرش را به ناحق غصب كند.
راوى (ابو خالد كابلى) مي‌گويد: عرض كردم، اى فرزند رسول خدا! آيا اينها شدنى است؟ فرمود: آرى. به خدا سوگند، اينها همه در صحيفه‌اى كه در آن وقايع غم‌انگيزى كه بر ما پس از رسول خدا (ص) جارى مي‌شود، نوشته شده است.
ابوخالد مي‌گويد، عرض كردم: اى پسر رسول خدا! پس از آن چه خواهد شد؟ فرمود: سپس غيبت امام دوازدهم از جانشينان رسول خدا (ص) طولانى خواهد شد. اى اباخالد! كساني كه در زمان غيبت قائل به امامت آن حضرت بوده و منتظر ظهور آن حضرت بمانند، برترين اهل هر زمان بوده و خداوند متعال چنان عقل و فهم و معرفتى به آنها عطا كرده كه زمان غيبت براى آنها مانند زمان حضور و مشاهده مي‌شود و ايشان را در آن زمان، به منزله مجاهدين در ركاب رسول‌الله (ص) قرار داده است و آنها به حقيقت شيعيان خالص ما و دعوت‌كنندگان به دين خداوند متعال در پنهان و آشكار خواهند بود.
و حضرت در پايان فرمود: انتظار فرج از بزرگ‌ترين و برترين فرج‌هاست.

 

فارس

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!