طاعون مدرن؛ آنفلوآنزاهای حیوانی: آیا اکنون زمان وعده داده شده برای شیوع بیماری های کشنده متصل به ظهور است؟

1

http://www.hostive.com/out.php/i25499_flu.jpgآیا ما در زمانی بسر می بریم که بیماری های همه گیر باعث هراس عظیم و عمومی در مردم شده است؟

* آیا بیماری آنفوآنزای خوکی هشداری است برای بیمارها و عوامل مرگ آفرین بیشتری که خواهند آمد (آنفلوآنزای سگی، گربه ای، موشی و …)؟

* آیا شیوع بیماری های همه گیر نشانه ای از بسیار نزدیک شدن ظهور است؟

* روایات و پیش گویی ها در مورد مرگ و میر قبل از ظهور چه می گویند؟

و … 

 

طاعون مدرن؛ آنفلوآنزاهای حیوانی: آیا اکنون زمان وعده داده شده برای شیوع بیماری های کشنده متصل به ظهور است؟

 

 

http://www.hostive.com/out.php/i25499_flu.jpg

 

* آیا ما در زمانی بسر می بریم که بیماری های همه گیر باعث هراس عظیم و عمومی در مردم شده است؟

* آیا بیماری آنفوآنزای خوکی هشداری است برای بیمارها و عوامل مرگ آفرین بیشتری که خواهند آمد (آنفلوآنزای سگی، گربه ای، موشی و …)؟

* آیا شیوع بیماری های همه گیر نشانه ای از بسیار نزدیک شدن ظهور است؟

* روایات و پیش گویی ها در مورد مرگ و میر قبل از ظهور چه می گویند؟

* آیا مسلمانان از این بیماری ها آسیب خواهند دید؟

* راز مبتلا نشدن حجاج ایرانی به آنفوآنزا چیست؟

* عهدین (تورات و اناجیل) در این خصوص چه می گویند؟

* نهایت این رخدادها به کجا ختم خواهد شد؟

* نگاهی کلی به شرایط کنونی جهان؛ آیا ما در زمانی بسر می بریم که بیماری های همه گیر باعث هراس عظیم و عمومی در میان مردم شده است؟

http://www.hostive.com/out.php/i25534_pig02.jpgما در زمانی بسر می بریم که بیماری های همه گیر باعث هراس عظیم و عمومی در مردم شده است. مقامات بهداشتی تاکید کرده اند بیماری آنفولانزای خوکی اخیرا به یک بیماری همه گیر در سراسر جهان تبدیل شده است، هر چند که ثابت کرده اند بر خلاف ابتدای کار، کشنده نیست. اما آیا هشداری است برای بیمارها و عوامل مرگ آفرین بیشتری که خواهند آمد؟ پیشگویی ها در این مورد چه می گویند؟

 

در بهار، زمانی که اولین مورد از آنفولانزای خوکی در مکزیک و ایالات متحده آمریکا کشف شد، هشدارها مقامات وزارات بهداشت سراسر جهان بالا گرفت.

 

اقدامات در خصوص مراقبت های پزشکی انجام گرفت. شرکتهای داروسازی دست به تولید داروهای ضد ویروس زدند. در شهرهایی با موارد تایید شده، مدارس بسته شد. تجمعات بزرگ، از جمله رویدادهای ورزشی و کنسرت لغو شد. مراکز، رستوران ها و دیگر اماکن عمومی خالی شد. این صحنه ها با آنچه در طی شیوع بیماری سارس و آنفولانزای مرغی در آسیا اوایل این دهه رخ داده بود، بسیار مشابه بود. مطلب مرتبط (+ بررسی علایم نزدیکی ظهور:بيماري ها و مرگ هاي ناگهاني)

 

به کمک حمل و نقل مدرن، این ویروس به سرعت در حال گسترش است. در خرداد و تیرماه بیش از 125000 مورد بیماری، تایید شده و 140 نفر در 73 کشور جان خود را از دست دادند، سازمان بهداشت جهانی در نهایت اعلام کرد این ویروس همه گیر و شیوع بیماری، جهانی است چیزی که قبلا دیده نشده بود. این سازمان در اعلام اولین اپیدمی جهانی آنفولانزا در 41 سال اخیر تردید داشت تا مبادا وحشت گسترده ای ایجاد شود.

 

نتیجه نهایی چه خواهد بود؟ با رسیدن فصل تابستان در نیمکره شمالی و بالا رفتن درجه حرارت (که مورد پسند ویروس آنفولانزا نبود)، به طور قابل توجهی گسترش آن کاهش یافت. در حالی که تعداد زیادی به آن مبتلا شده بودند، به نظر می رسید این بیماری ملایم تر از آن چیزی بود که بیم آن می رفت و در اصل تعداد  تلفات آن نسبتا کم تر بود.

 

ممکن است این تنهاآارامش قبل از طوفان باشد. نگرانی بیش تر در پاییز و زمستان وقتی که فصل آنفولانزای سنتی آغاز می شود، می باشد. آن چه که در شیوع بیماری های قبلی تجربه شده است این است که آنفولانزا در فصل تابستان کاهش می یابد، اما در زمستان بهتر گسترش می یابد، بنابراین این ویروس می تواند برود و دوباره برگردد.

 

معتقدم ما هنوز از خطر خلاص نشده ایم. نگرانی ام از این است که این ویروس قصد دارد حداقل برای مدتی با ما باشد. می تواند تغییر کند، بدتر شود، و میزان سرایت آن در آینده افزایش یابد.

 

البته، این بیماری تنها مشکلی نیست که مقام های وزارت بهداشت در حال حاضر نگران آن هستند. بیایید محدوده ی خطری را که در پیش روداریممجسم کنیم، به برخی از دلایل ریشه ای نگاه کنیم، و ببینیم روایات اسلامی مرتبط با ظهور و کتب مقدس در مورد چگونگی این وضعیت و توسعه آن و آن چه بعد از این ممکن است اتفاق بیفتد چه می گوید.

 

* آنفوآنزای خوکی هشداری است برای بیمارها و عوامل مرگ آفرین بیشتری که خواهند آمد

 

http://www.hostive.com/out.php/i25533_pig.jpgآیا بیماری آنفوآنزای خوکی هشداری است برای بیمارها و عوامل مرگ آفرین بیشتری که خواهند آمد؟ در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی بر 40 مورد بیماری عفونی نوظهور نظارت دارد. این مقدار فقط در چند دهه پدیدار شده است.

 

این فهرست شامل سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا ایدز، ابولا، تب خونریزیگاوی، سندرم حاد تنفسی یا سارس، ویروس غرب نیل، بیماری Lyme، بیماری Legionnaires و انگل cyclospora می باشد. این پاتوژن هاـ بیماری ـ و عوامل ایجاد کننده، با جهش ژنتیکی یا تبدیل شدن به گونه های جدید و یا میکروب های جدید، به وجود آمده اند یا ممکن است در این هزاره وجود داشته اما تا سال های اخیر کشف نشده بودند. دهنده دنگ، تب Lassa ،Nipah ، Hendra ، ذات الریه، ماربورگ، monkeypox، جنون

 

با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی، از سال 1980، در هر سال حداقل یک بیماری عفونی جدید پدیدار شده است، که بسیاری از آنها ازسر باز زده و هیچ واکسن و یا درمانی برای آن وجود نداشته است. آن ها در مقایسه با 20 یا 30 سال پیش، به مراتب بدتر و بسیار دشوار برای درمان های امروزی است. طب سنتی

 

در همان زمان، اعتقاد بر این بود که بیماری های عفونی قدیمی مانند سل، اورئوس، وبا، مالاریا، هپاتیت  دیفتری و آنفلوانزا کنترل شده است، اما این بیماری ها اخیرا به صورت گونه های جدیدی که در مقابل داروها مقاومند در حال ظهورند.

 

با توجه به ورود بسیاری از عوامل بیماریزا به صحنه، بیماری های عفونی، دیگر بار به علت عمده مرگ و میر در جهان تبدیل شده است، و این چیزی است که از دوران قبل از آنتی بیوتیک ( قبل از1900 ) سابقه نداشته است. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که از 57 میلیون مرگ و میر سالانه در جهان،15  میلیون از آنها به طور مستقیم توسط بیماری های عفونی ایجاد می گردد. مرگ و میر میلیون ها نفر به دلیل عوارض ثانویه ناشی از عفونت ها می باشد.

 

دانشمندان نزدیک به 200 عامل باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی شناسایی کرده اند که یا مجددا در حال ظهورند یا نوظهور در میان انسانها هستند. امکان وجود نزدیک به 1000 عامل دیگر وجود دارد که هنوز به طور کامل به جمعیت معرفی نشده است.

 

حداقل 75 درصد از این پاتوژن ها و عوامل بین جانوران و مردم منتقل می شود، که باعث می شود این بیماری ها حتی بیش پیش مشکل ساز باشند. سرایت می تواند از طریق تماس مستقیم با خون، بزاق، ادرار و یا مدفوع حیوانات آلوده، یا از طریق حامل متوسط ـ معمولا حشره یا جانور جونده ـ که عامل بیماری زا را از مخازن حیوانی آلوده  گرفته و سپس آن را به افراد منتقل می کند.

 

بیماری های حیوانی ـ انسانی معمولا ریشه کن نمی شود به دلیل این که از بین بردن تمام مخازن و حامل های آلوده حیوانیکه عامل حیوانی ـ انسانی را منتقل می کنند، امکان پذیر نیست.

 

حتی اگر واکسن و درمانی برای یک بیماری خاص حیوانی ـ انسانی کشف کرده باشیم، و درمان همزمان فرد آلوده ممکن بود هنوز هم حیواناتی هستند که می توانند بیماری را به انسان انتقال و گسترش عامل بیماری زا  را موجب شوند.

 

در شرایطی كه شیوع آنفلوآنزای نوع آ یا همان آنفلوآنزای خوكی مردم را در جهان مضطرب كرده است، این امكان وجود دارد كه ویروس عامل این بیماری بتواند سگ‌ها، گربه‌ها و حتی موش‌ها را نیز آلوده و مبتلا سازد.(1)

 

* آیا شیوع بیماری های همه گیر نشانه ای از بسیار نزدیک شدن ظهور است؟

* روایات و پیش گویی ها در مورد مرگ و میر قبل از ظهور چه می گویند؟

 

http://www.hostive.com/out.php/i25535_pig03.jpgاگر با روایات و پیشگویی های آخرالزمانی آشنا باشیم، هیچ کدام از این وقایع باعث تعجب ما نخواهد شد. بسياري از پيشگويي ها شکي براي ما باقي نمي گذارد که حوادث و تحولاتي عظيم، قبل از ظهور رخ خواهد داد و یکی از تحولات بزرگی بیماری های کشنده خواهد بود.

 

امیرالمومنین (ع) فرمود:

 

پیش روی قائم مرگی سرخ و مرگی سفید پدیدار گردد مرگ سرخ یعنی جنگ و مرگ سفید یعنی طاعون.(2)

 

از عبارت “پیش روی قائم” بر می آید که این مرگ ها به ظهور حضرت بسیار نزدیک است.

 

امام باقر (ع):

 

«قائم قیام نکند مگر پس از پیدایش این نشانه ها: ترس و وحشتی شدید … و طاعونی قبل از آن.»(3)

 

طاعون در اين روايات شامل هر مرض مسري مهلک است و به سبب آن که در آن زمان مهلک ترين بيماري شناخته شده بوده است از آن ياد شده است. پس لفظ طاعون ساير فجايع و بلايايي که خداوند براي تنبيه اقوام نافرمان بردار نازل مي کند را نيز در بر مي گيرد.

 

* آیا مسلمانان از این بیماری ها آسیب خواهند دید؟

* راز مبتلا نشدن حجاج ایرانی به آنفوآنزا چیست؟

 

http://www.hostive.com/out.php/i25536_pig04.jpgدر روایتی امام صادق (ع) می فرمایند:

 

«پیشاپیش قائم دو نوع مرگ وجود دارد یکی مرگ سرخ و دیگری مرگ سفید، تا از هر هفت نفر پنج نفر از بین بروند.»(4)

 

 

ابوبصیر از امام صادق (ع) نقل می کند:

 

«این امر (قیام قائم) نخواهد بود تا دو سوم مردم از بین بروند، پرسیدیم وقتی دو سوم مردم از بین رفتند پس چه کسی باقی می ماند؟ فرمود: آیا دوست ندارید که شما در یک سوم باقی مانده باشید؟»(5)

 

مجموع خسارت های جانی جنگ و مرض طاعون ـ که پیش از جنگ های جهانی پیش از ظهور است ـ به دو سوم ساکنان زمین می رسد.

 

این روایات سخن از وجود هراس و وحشت عمومی و جهان شمول قبل از ظهور و یا در سال ظهور حضرت دارند که خسارت های سنگین و شکننده ای بر جان مردم و به طور کلی بر غیرمسلمان ها خواهد داشت.

 

این روایت نشان می دهد که خسارت های مسلمانان در این بیماری ها بسیار اندک خواهد بود یا اصلا خسارتی نخواهند دید.

 

شواهد موجود نشان می دهد که نقطه اصلی کشتار و مرگ و میر این عوامل در غرب متمرکز خواهد بود.

هنوز اطلاع کاملی از ابتلای حجاج کشورهای اسلامی به آنفلوآنزای خوکی ندارم اما در حج امسال سفر 64 هزار زائر ايراني به مكه مكرمه به سلامت پايان يافت و تمامي زائران به سلامت به كشور باز گشتند، گفته مي‌شود هيچ زائر ايراني به ويروس آنفلوانزا مبتلا نشد. (6) این امر می تواند به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و عدم استفاده از گوشت خوک و سایر حیوانات حرام گوشت و به تبع عدم نگهداری آن ها و … باشد. والله اعلم

 

* عهدین (تورات و اناجیل) در خصوص بیماری های همه گیر چه می گویند؟

 

http://www.hostive.com/out.php/i25537_pig05.jpgشاید آنچه که فورا به ذهن می آید چهار سوار کتاب مکاشفات یوحنا باشد، به ویژه سوار چهارم.

این چهار سوار هر کدام نماد جنگ، قحطی، مرگ و بیماری می باشند.

 

یوحنا اسب سوار چهارم را این گونه شرح می دهد:

 

«و هنگامی که چهارمین مُهر را گشود، شنیدم که چهارمین موجود زنده گفت: «پیش‌آی!» همین که نظر کردم، اسبی پریده‌رنگ پیش رویم پدیدار شد و آن که بر آن اسب سوار بود مرگ نام داشت و جهانِ مردگان از پی او می‌آمد. و به آن ها بر یک‌ربع زمین قدرت داده شد تا بکشند با شمشیر و قحطی و بیماری مهلک و وحوش روی زمین…»(7)

 

بخش آخر این آیه اشاره به مرگ ناشی از «جانوران زمین» دارد. با توجه به تعداد زیادی از مرگ و میر که در اینجا توضیح داده شده، این به خوبی می تواند اشاره به شیوع همه گیر های ناشی از حیوانات از طریق حمل و انتقال بیماری های عفونی داشته باشد.

 

در پیشگویی های عیسی مسیح در متی 24، او هویت واقعی این اسب سبز کم رنگ را بیان می کند: “و طاعون ها …. وجود خواهد داشت” (آیه 7) سوارکار چهارم نماد بیماری ها و همه گیرهای به اوج رسیده و جهان شمول است. «مرگ سیاه» را در نظر بگیرید ـ غده خیارکی که در سه موج بزرگ دهها میلیون نفر کشته در سراسر جهان به جای گذاشت این جاست که به درکی کامل از این پیشگویی هولناک خواهیم رسید.

 

برای بسیاری از مریدان کتاب های آسمانی، بسیاری از عوامل بیماری ها و مشکلات مشابه ناشی از نقض آشکار دستورات آسمانی است. اگر مردم از حیوانات عجیب و غریب یا “حرام”، که پناه گاه بسیاری از بیماری های مسری است استفاده نمی کردند، بسیاری از بیماری های انسانی ـ حیوانی که جوامع مدرن  را در می نوردد هرگز مشکل ساز نبود. در کتاب دوم تورات سفر لاویان 11 و 14 انواع حیواناتی باید و نباید خورده شده شود ذکر شده است.

 

بسیاری از کسانی که زندگی در شهر های بزرگ اردوگاههای پناهندگان  زندگی می کنند با سیستم نامناسب دفع زباله مواجه هستند، و نتیجه آن مواد غذایی و منابع آب آلوده است. این مطلب در کتاب مقدس آمده است. کتاب تثنیه 23:9-14 می گوید که زباله های انسانی باید در خارج از اجتماع به دور از مردمی که در آن زندگی می کنند، به خاک سپرده شود.

 

نظر کتاب مقدس در مورد آنچه به منزله رفتار جنسی غیر اخلاقی است و علت ریشه ای  گسترش بیماری ایدز و دیگر بیماریهای مقاربتی  خطرناک در سیاره ما است، بسیار روشن است. در سفر لاویان 18 و 20 ، خداوند زنا با محارم، رابطه جنسی نامشروع و قبل از ازدواج، همجنس بازی و اعمال غیر طبیعی با حیوانات را ممنوع کرده است. در رومیان 1:27 و 1 قرنتیان 6:9 کتاب مقدس مطالب بر ضد همجنس گرایی وجود دارد. در نامه اول پولس رسول قرنتیان 6:18 آمده است که:

 

«از بی‌عفتی بگریزید! هر گناه دیگر که انسان مرتکب شود بیرون از بدن اوست، امّا کسی که مرتکب بی‌عفتی می‌شود، بخصوص نسبت به بدن خود گناه می‌کند.»

 

در نهایت هر چند، شیوع بیماری و همه گیری نتیجه شکسته رابطه انسان ها با خدا است.

 

هنگامی که خدا اسرائیل را از مصر بیرون آورد، به آنها گفت:

 

«اگر به تحقيق قولِ خداوند خود را استمتاع نمايي و آنچه را که در نظرش راست است به جا آورده گوش به احکامش بدهي و تمامي فرايضش را نگاه داري هيچ يکي از اين بلايا که به مصريان فرستادم بر تو نخواهم رسانيد چونکه خداوند شفادهنده تو منم.»(8)

 

از سوی دیگر، خداوند نسبت به عواقب نافرمانی، از جمله شیوع بیماری ها هشدار داده است (سفر لاویان 25،21: 26؛ سفر تثنیه 28:15،21-22 ، 27-28). با این وجود، بنی اسرائیل مصرا از اطاعت او سرباز زدند. بنابراین از آن زمان تاکنون، مردم و جامعه همچنان به عواقب آن را متحمل می شوند.

تنها راه حل واقعی برای نجات از تهدیدات مخرب بیماری های خطرناک مسری طلب توبه و بازگشت به سوی خدا و تعهد به دستورات و راه های او می باشد.

 

از دیدگاه مسیحیت امروز بشریت به کل از خدا بریده است. وعده او برای نجات از  بیماری  ها موجود نیست، اما روزی خواهد بود. عیسی مسیح به زمین بازگشته پادشاهی ابدی خدا را تأسیس خواهد کرد.(9) مسیحیان در انتظار آن روز هستند هنگامی که مردم با خالق خود متحد می شوند و نعمت زندگی در راه خدا زندگی را دریافت می کنند که شامل سلامتی و جهانی آزاد از شیوع بیماری ها خواهد بود.

 

* نهایت این رخدادها به کجا ختم خواهد شد؟

 

http://www.hostive.com/out.php/i25538_pig06.jpgبا توجه به روایات اسلامی ذکر شده این رویدادها در سال ظهور حضرت یا اندکی قبل از آن خواهد بود.

اما در ميان اين عوامل مرگ آفرين و وعيدهاي پروردگار، خداوند وعده داده است که زمين را به صالحان بازمي گرداند.

 

«خداوند به کساني از شما که ايمان آورده و کارهاي شايسته انجام داده اند وعده مي دهد که قطعا آنان را حکمران روي زمين خواهد کرد، همان گونه که به پيشينيان آن ها خلافت را روي زمين بخشيد؛ و دين و آئيني را که براي آنان پسنديده، پابرجا و ريشه دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنيت و آرامش مبدل مي کند…»(10)

 

 

«در زبور بعد از ذکر (تورات) نوشتيم: بندگان شايسته ام وارث حکومت زمين خواهند شد.»(11)

 

اين مطلب در مزامير داوود اينگونه آمده است:

 

«بردباران، وارثان زمين خواهند شد.»(12)

 

خداوند از طريق موعود آخرالزمان بشر را از هلاکت به ساحل نجات رهنمون خواهد شد و عدالت و قسط را در زمين اجرا مي کند.

 

چنانچه گفته شد وقوع حوادثي از قبيل آن چه که ذکر شد از علامت هاي نزديک شدن ظهور منجي عالم بشريت است.چنانچه حضرت باقر(ع) در خصوص قسمت آخر آيه 155 سوره بقره: «و بشارت ده به استقامت کنندگان» فرموده اند:

 

«مژده بده صابرين را در آن هنگام به تعجيل خروج قائم.»(13)

 

 

با تشکر ـ صفر حبیبی مشکینی –۰۴/۱۰/۱۳۸۸

http://www.apocalypse.blogfa.com/

 

 

 

 

Loading

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!