پیروزی نهایی اهل حق سنتی الهی

0
 
خبرگزاری شبستان: قرآن کریم چراغی نورانی است که با وجود گذشت ده ها قرن از نزول آن هنوز مسیر حق طلبان را در طول تاریخ روشن کرده و در آینده همچنین خواهد بود، در این کتاب آسمانی آینده ای روشن به بشریت نوید داده شده است که با سیطره دین حق و البته توسط امام حق(عج) و یاران صالحش بر تمام جهان محقق می شود.

در این سلسله مباحث مهمترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدویت است از سوره های قرآنی استخراج و به نکته های هر کدام پرداخته می شود. همچنین در کنار هر آیه یکی از روایات صادره از معصومین متناسب با آن آیه نیز مطرح می شود.

تفسیر این آیات از سوی پژوهشگران و محققان مرکز تخصصی مهدویت برای علاقه مندان تدوین شده است.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿۵۵﴾

خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند وعده داده است كه حتما آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند (۵۵)

امام صادق (ع) در روایتی فرمود: تاویل و مصداق این آیه هنوز نیامده است. هنگامی که قائم ما قیام کند کسی که او را درک می کند تاویل این آیه را می بیند: هر آینه دین محمد (ص) به هر جایی که شب برسد می رسد(همه کره زمین) به صورتی که هیچ مشرکی بر روی زمین نخواهد بود همانگونه که خداوند فرمود: (یعبدوننی…)

پیام ها

1- اسلام دین آینده جهان است. آینده تاریخ به سود مومنان و شکست سلطه کافران است. “وعد الله… لیمکنن لهم دینهم”

2- پیروزی نهایی اهل حق یک سنت الهی است. “کما استخلف الذین من قبلهم”

3- هدف از پیروزی و حکومت اهل ایمان استقرار دین الهی در زمین و رسیدن به توحید و امنیت کامل است. “لیمکنن لهم دینهم لیبدلنهم لا یشرکون”

4- دست خدا را در تحولات تاریخ ببینیم. “وعد الله… لیمکنن لهم دینهم لیبدلنهم”

5- دین اسلام تنها دین مورد رضایت الهی است.”دینهم الذی ارتضی لهم”

6- امنیت واقعی در سایه حکومت دین است. “و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا”

7- امنیت در جامعه اسلامی شرایط مناسبی برای عبادت فراهم می سازد. “امنا یعبدوننی” (هدف نهایی وعده های الهی عبادت خالصانه خداوند است.)

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!