تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش اول

0

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش اول

در این ایام، چشم همه جهان به سمت سرزمین « فلسطین » و باریکه مقاوم آن، یعنی « نوار غزه » است. اتفاقاتی عجیب که زیبایی و زشتی عمیقی به همراه دارند و برخی از صحنه های این وقایع، در طول تاریخ، بی سابقه بوده اند.

صحنه هایی توام با زشتی و زیبایی، تلخی و شیرینی، مظلومیت و قساوت و …

انبوهی از تضادها در وقایع فلسطین امروز در حال وقوع است. تصاویر اندوهبار و تکان دهنده از شهادت مظلومانه زنان و کودکان در فلسطین در کنار زیبایی صبر و پایداری مردم مسلمان این سامان، در مقابل قساوت، ددمنشی و زشتکاری عمیق رژیم غاصب، فاجر، فاسد و ظالم صهیونیستی و همپیمانانش، همزمان خوی فرشته سیرتی و دیوصفتی انسان قرن 21 را در کنار هم به تصویر کشیده است. بخشی از این صحنه ها، مایه مباهات انسان به عنوان خلیفة الله و بخش دیگری از رویدادها، مایه خجالت و شرمساری انسان گردیده اند.

این ها همه صحنه هایی هستند که مردم سراسر جهان، به دلیل پیشرفت های تکنولوژیک قرن 21، شاهد و ناظر آن هستند. گرچه حجم عظیم فجایع و تاثیرات مظلومیت ها، وجدان عمومی ملت ها را به درد آورده است، لیکن نگاه واقع بینانه به اتفاقات فعلی، و احتمالات آتی، می تواند کمک شایانی به درک صحیح تر وضعیت کنونی و آینده، و پرهیز از غافلگیری های آتی نماید.

هنوز درگیری ها و نبردها در منطقه فلسطین و به طور کلی در خاورمیانه، در نقطه اوج قرار دارند و ممکن است، تحولات غیرمنتظره ای در هر یک از جبهه ها رخ دهد. با این حال ذکر برخی نکات، احتمالات و خطر های بالقوه، می تواند اثرات بالقوه مفیدی در آمادگی برای سناریوهای غافلگیر کننده داشته باشد.

در این سلسله مقالات، برآنیم تا ضمن نگاه واقع بینانه به مساله فلسطین، برخی سناریوهای غافلگیر کننده را نیز ارزیابی نماییم.

 

در این میان، مطالعه روایات صحیحه آخرالزمان، که برخی از آن ها، وضعیتی همچون وضعیت فعلی خاورمیانه را تشریح نموده اند، می تواند به درک صحیح وضعیت موجود یاری رساند. فلذا بعد از بیان نکات کلی، به بررسی یکی از با ارزش ترین روایات « صحیحه » آخرالزمان که با دقتی اعجاب آور و معجزه گونه، وضعیت آخرالزمانی خاورمیانه را تشریح نموده است، به بررسی وقایع فلسطین و سایر سرزمین های خاورمیانه درگیر در تحولات فلسطین بپردازیم.

لازم به ذکر است که بخش اعظم سلسله مقالات فعلی، در سال 2013 میلادی نگارش یافته است! (در قالب مقاله منتشر نشده ای به نام « لذت و کام، یا نهضت و قیام؟!) که با توجه به برخی ملاحظات که بعداً به آن ها اشاره خواهد شد، از انتشار آن ها در وبسایت « وعده صادق »، خودداری شده است و امروز برخی از این مطالب، به فراخور تحولات رخ داده، منتشر خواهند شد.

از همراهان گرامی درخواست می کنیم که تا پایان این سلسله مطالب، خویشتنداری و صبر به خرج داده از قضاوت شتابزده، خودداری فرمایند. ان شا الله در شب های آتی، به موارد فوق، خواهیم پرداخت.

پایان بخش اول …

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!