« هابیت ها و ارباب حلقه ها: نگاهی صهیونیستی به خاورمیانه در آخرالزمان » بخش پنجم

0

بسم الله الرحمن الرحیم

« هابیت ها و ارباب حلقه ها: نگاهی صهیونیستی به خاورمیانه در آخرالزمان » بخش پنجم

اما یکی از اشاره های مهم صهیونیستی در فیلم های « هابیت » و « ارباب حلقه ها »، مواردی هستند که به زندگی و ماجراجویی های « کوتوله ها » یا « دورف ها » مربوط می شوند.

در این دو مجموعه، به صورت موذیانه ای، قوم « بنی اسراییل » به « دورف ها » مرتبط شده و در ذیل داستان های قوم « دورف »، در واقع وقایع « بنی اسراییل » مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بخش و بخش های آتی این سلسله مقالات، به صورت اجمالی به نکات مهم این ارتباط، خواهیم پرداخت.

وقتی فیلم « هابیت: سفر غیر منتظره » که در واقع اولین فیلم از سه گانه هابیت ها است، آغاز می شود، از همان ابتدا، راوی به بیان وقایع رخ داده برای « قوم دورف » می پردازد که در طی این وقایع، به دنبال حمله « اژدها » یا « اسماگ » -که در قسمت های بعدی، این اژدها نیز رمزگشایی خواهد شد -، قوم « دورف »، قدرت، شکوه، ثروت و عظمت خود را از دست داده، بی وطن شده و در بیابان ها و سرزمین ها، آواره می گردد.

از این توصیفات، به راحتی می توان دریافت که مسایل بیان شده، به آوارگی قوم بنی اسراییل و پراکنده شدن آن ها در نقاط مختلف زمین، ارتباط دارد.

اما در همین ابتدا، اشاره می گردد که زعمای این قوم آواره « قوم دورف » به دنبال گشتن جای مناسب و امن برای رهایی این قوم از سرگردانی هستند که این مساله نیز با تلاش های زعمای « صهیونیست » برای اجتماع یهود در سرزمین فلسطین، مرتبط است.

بجز موارد فوق، حتی سلوک، رفتار، چهره و عملکرد « دورف ها » نیز به « یهود » و « بنی اسراییل » شباهت دارد.

به نحوی که همگان، « دورف ها » را افرادی « طمع کار »، « حریص »، « پول پرست »، « بی نزاکت » و دارای رفتارهای عجیب و غریب می دانند؛ گرچه با همه این نقاط منفی، نهایتاً علی رغم وجود تمامی این نکات منفی، دیگران، « دورف ها » را دوست دارند و از آن ها حمایت می کنند!

 

این مساله حتی در مکالمه « گاندالف » جادوگر بزرگ و حامی « دورف ها » و « لرد الروند »، فرمانروای « الف ها » به چشم می خورد و در حالی که « گاندالف » در حال تعریف از « دورف ها » است، آن ها رفتارهای بی ادبانه، دور از نزاکت و نامناسب نشان می دهند!

 

اما همان طور که گفته شد، علی رغم این رفتارهای نامناسب، باز هم سایرین « دورف ها » را دوست دارند! و همگی به آن ها کمک می کنند!

این مساله نیز کاملاً به وضعیت « یهود » و « بنی اسراییل » مرتبط است. چرا که « یهودیان » از دیرباز در اروپا و بسیاری از نقاط دنیا، منفور بوده اند و اعمال آن ها مورد نفرت مردم ساکن آن نواحی بوده است (متاسفانه امکان اضافه کردن مستندات وجود ندارد و توسط شبکه های اجتماعی، این مستندات حذف می شوند!). علی ای حال و علی رغم رفتارهای زشت و نامناسب « یهودیان صهیونیست »، باز هم این قوم، مورد حمایت گروه های مختلف اروپایی و آمریکایی قرار می گیرند. دقیقاً مشابه وضعیتی که « دورف ها » در مجموعه « ارباب حلقه ها » و « هابیت ها » دارند!

از سوی دیگر در سری فیلم های « ارباب حلقه ها »، به « کوه موریا » به عنوان محل سکونت « دورف ها » اشاره شده است و در مجموعه « هابیت ها » نیز، « کوه یگانه : Lonely Mountain » به عنوان محل سکونت گروه دیگری از « دورف ها » معرفی گردیده است.

اما به نظر می رسد که این دو مکان ذکر شده در این دو مجموعه فیلم هم مضامین « ماسونی-صهیونیستی » دارند! چرا که « کوه موریا »، در اورشلیم واقع شده و در واقع همان کوهی است که بر فراز آن، مسجد الاقصی و مسجد « قبه الصخره » بنا نهاده شده است. از سوی دیگر، « کوه یگانه »، به « کوه صهیون : Mount Zion » مرتبط است که این کوه نیز، کوهی در اطراف اورشلیم یا « بیت المقدس » می باشد. گرچه متاخرین، بعضاً « کوه موریا » را همان « کوه صهیون » نیز نامیده اند!

اما موضوع موقعی جالب می شود که بدانیم « تالکین » نویسنده کتاب های « ارباب حلقه ها » و « هابیت ها » و خالق دنیای فانتزی « تالکین »، در مصاحبه ای که با وی انجام شده است، « اذعان » کرده است که زبان « دورف ها » را از زبان « عبری » اقتباس » کرده است! که این مساله نیز سند دیگری بر غیر تصادفی بودن شباهت المان های « دورف ها » با المان های « یهودی – اسراییلی » می باشد.

البته ارتباط « دورف ها » با « بنی اسراییل » و « صهیونیسم »، به موارد فوق ختم نشده و در بخش های آتی مقاله، به موارد بیشتری نیز اشاره خواهیم کرد.

پایان بخش پنجم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!