نشانه های ظهور به نقل از امام محمد باقر(ع)7

0
photo_2015-07-16_00-38-15.jpg

امام باقر عليه السّلام مى فرمايند:

 

فرمانده لشكر سفيانى در زمين بيداء فرود مى آيد. ناگهان منادى از آسمان ندا مى دهد: اى زمين بيداء! دشمنان خداوند را نابود كن . پس، زمين شكافته مى شود و همه آن جميعت را فرو مى برد مگر سه نفر را كه صورتهاى آنها به عقب برمى گردد و اينها از طايفه كلب هستند و اين آيه درباره آنها نازل شده است : ((اى كسانى كه ايمان آورده ايد! به قرآنى كه فرستاديم ايمان آوريد كه تصديق كننده تورات و انجيل شماست پيش از آنكه به رويتان از اثر ضلالت خط بطلان كشيم يا گونه ها را واژگون كنيم .))

امام باقر عليه السّلام مى فرمايد: قائم عليه السّلام آن روز در مكه است و پشت به خانه كعبه داده در حالى كه پناه به كعبه برده است . پس ندا مى دهد: اى مردم ! ما از خداوند طلب يارى مى كنيم . پس، هر كسى از مردم كه دعوت ما را اجابت كرد بايد بداند كه ما از اهل بيت پيامبر شماها هستيم و من از همه مردم سزاوارتر هستم نسبت به خداوند بزرگ و پيامبر او. اى مردم ! هر كسى كه با من محاجه كند در مورد آدم عليه السّلام، بايد بداند كه من نسبت به آدم از همه برترم و هر كسى كه در ارتباط با نوح با من محاجه كند، بايد بداند كه من نسبت به نوح از همه مقدم ترم و هر كسى كه با من محاجه كند نسبت به ابراهيم، بايد بداند كه من اولى از همه هستم و آن كسى كه نسبت به حضرت محمد صلى الله عليه و آله از همه برترم و هر كسى كه در ارتباط با انبياء با من محاجه كند، من اولى هستم از همه نسبت به انبياء. آيا نمى بينى كه خداوند در قرآن محكمش مى فرمايد: ((خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و دودمان عمران را بر عالميان برگزيده است))

پس، من باقيمانده از آدم و ذخيره از نوح و برگزيده ابراهيم و خلاصه اى هستم از وجود مقدس محمد صلى الله عليه و آله . آگاه باشيد، هر كسى كه با كتاب خدا با من به مجادله بپردازد، من اولى از همه هستم نسبت به قرآن خداوند، و هر كسى در ارتباط با سنت رسول اكرم صلى الله عليه و آله با من محاجه نمايد، من از همه سزاوارترم نسبت به آن بزرگوار. شما را به خدا سوگند مى دهم آن افرادى كه امروز سخنان مرا شنيدند آن را به غايبان برسانند. از شما سؤ ال مى كنم به حق خداوند و حق رسول خدا صلى الله عليه و آله، به حق من بر شما كه به جهت نزديك بودن با رسول خدا بر شما دارم (فرزند او هستم) ما را يارى كنيد نسبت به آن افرادى كه به ما ظلم كردند. به درستى كه ستمگران ما را از وطنمان دور ساختند و حق ما را غصب كردند و ما و فرزندانمان را آواره نمودند و درباره ما ستم روا داشتند و نگذاشتند كه ما از حق خودمان استفاده كنيم و اهل باطل بر ما افترا بستند. بترسيد از خدا، بترسيد از خدا و ما را رها نسازيد بلكه ياريمان كنيد تا اينكه خداوند شما را يارى فرمايد.

امام باقر عليه السّلام فرمودند: در اين موقع خداوند سيصد و سيزده تن اصحاب خاص آن حضرت را مانند ابرهاى پراكنده در فصل سوم از فصول چهارگانه كه آن را ((خريف)) (پاييز) مى نامند در خدمت آن حضرت حاضر مى كند و اين جريان (حضور اصحاب) – اى جابر! مصداق اين آيه شريفه است : ((هر كجا باشيد خداوند همه شما را به ميعادگاه خواهد آورد، به درستى كه خداوند بر هر چيز تواناست)) پس آن سيصد و سيزده تن بين ركن و مقام با آن حضرت بيعت مى كنند (با مهدى آل محمد سلام الله عليه) و بااو عهدى است از رسول الله صلى الله عليه و آله كه توسط پدران بزرگوارش به دست او رسيده است . اى جابر! قائم مردى است از فرزندان امام حسين (عليه السّلام) كه خداوند امر قيامش را در يك شب اصلاح مى كند. اى جابر! چگونه براى اين مردم مشكل است باور كنند كه او (قائم) فرزند رسول اكرم صلى الله عليه و آله است و مقام وراثت از آباء و اجدادش به او رسيده و او وراث علم همه آنهاست ؟ اى جابر!

اگر پذيرفتن اينها بر مردم مشكل باشد اما صيحه آسمانى را نمى توانند نپذيرند كه او (قائم آل محمد روحى له الفداء) را به اسم خودش و نام پدرش و اسم مادرش معرفى مى كند (محمد فرزند حسن مادرش نرجس، ديگر نمى توانند او را رد و انكار كنند).

 

غیبت نعمانی،ص280

 

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!