تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش یازدهم

0

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش یازدهم

در بخش های قبل، در خصوص مکانیسم هایی که قدرت بالای تکنولوژی و نظامی ابرقدرت ها و بالاخص ایالات متحده آمریکا را خنثی می نماید، صحبت کردیم. در این بخش، سایر ملاحظات مربوط به این موضوع را بررسی می نماییم.

یکی از مکانیسم هایی که جلوی ماشین جنگی و قدرت نظامی و تکنولوژیک ابرقدرت ها و صهیونیسم جهانی را خواهد گرفت، نبردهایی است که در بین همین ابرقدرت ها یا مزدوران منطقه ای آن ها در خواهد گرفت.

نبردهای مذکور، در اقصی نقاط جهان، در جریان خواهند بود و احتمالاً انگیزه های متفاوتی در مورد هر یک از آن ها، دخیل خواهد بود.

ردپای برخی از این اختلافات و نبردها را می توان در روایات صحیحه آخرالزمانی، جستجو کرد. در حدیث موثقه جابر که قبلاً نیز به آن اشاره شد، و بعداً نیز مفصلاً سطر به سطر آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در خصوص سیمای آخرالزمان، چنین بیان شده است:

جابر بن يزيد جعفى گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: « … پس اى جابر در آن سال (سال منتهی به ظهور) در هر سرزمينى از ناحيه مغرب اختلاف فراوانى پديد آيد، پس نخستين سرزمينى كه ويران می ‏شود سرزمين شام باشد … »
الغيبة للنعماني، ص 279 باب 14.

همان گونه که در بخش ابتدایی روایت موثقه جابر ملاحظه می شود، ذکر شده است که در سال منتهی به ظهور، نبردها و اختلافات شدیدی در نقاط مختلف دنیا و از جمله در کشورهای « غربی » رخ می دهد و البته همزمان، سرزمین شام نیز توسط سفیانی، ویران می گردد.

تجربه نبرد « روسیه – اوکراین »، مناقشات « چین – تایوان »، و درگیری هایی از این جنس در بین ابرقدرت ها، نشان داد که هرگاه این کشورها، بر سر منافع خود، به نبرد پرداخته و به یکدیگر مشغول شوند، تا مدت ها، فشار از روی کشورهای دیگر، کاسته می شود.

آن طور که از متن روایات بر می آید، در سال نزدیک به ظهور، اختلافات اعم از اختلافات داخلی و درگیری نظامی بین کشورها و حتی درون کشورهای غربی، رخ می دهد. بجز مناطق مرتبط با مناقشات کلاسیک همچون دعوای اعضای باقیمانده « پیمان ورشو » و اعضای « پیمان ناتو » در اروپا و آمریکا، و نیز مناقشات قدیمی « چین – تایوان »، « کره شمالی – کره جنوبی » و « کره شمالی – ژاپن »، و …، شواهدی از بروز اختلافات شدید داخلی در داخل بسیاری از کشورهای غربی، در حال بروز است.

یکی از این نبردهای داخلی که روز به روز در حال تشدید است، در ایالات متحده آمریکا و بین گروه های موسوم به « آنتی فا » و « میهن پرستان (Patriots) » در حال وقوع است.

گروه های موسوم به « میهن پرستان » یا « پاتریوت » ها، که عموماً در زمره طرفداران جمهوریخواهان افراطی، راستگرایان افراطی و به ویژه شخص « دونالد ترامپ » در ایالات متحده هستند، در زمان ریاست جمهوری « ترامپ » قدرت گرفته و بالاخص حول شخصیت مجهولی با عنوان « Q » در شبکه های مجازی، هسته های اتحاد تشکیل دادند و بسیاری از آن ها در زمره گروهی موسوم به « Qanon » یا « کیوانان » قرار گرفتند. این گروه گرچه مدعی هستند که ضد ایلومیناتی و حکومت واحد جهانی ماسونی متحد شده اند، اما با بلاهت تمام، « دونالد ترامپ » را رهبر جنبش فعلی « ضد ایلومیناتی » می دانند! و بدنه اصلی حمله کنندگان به کنگره آمریکا در سال 2020 میلادی را نیز تشکیل می دادند. تعداد زیادی از اعضاء این فرقه در حال حاضر در شبکه اجتماعی متعلق به ترامپ، یعنی « Truth Social » عضویت دارند.

اعضای این فرقه معتقدند با باخت ترامپ در انتخابات 2020، آمریکا در حال تضعیف است و شعار خود را « MAGA » یا « آمریکا را دوباره قدرتمند کنیم! : Make America Great Again » قرار داده اند!

در سمت مقابل گروه Anti Fa یا Anti Fascist قرار دارند که گروهی چپ گرا هستند و عمدتاً در بین مهاجران به آمریکا، سیاهپوستان، و مخالفین راستگرایان افراطی طرفدار دارند و اعضاء این گروه نیز بالاخص در جریان انتخابات سال 2020 آمریکا قدرت گرفتند.

در هر حال آن چه در حال وقوع است، تشدید روزافزون درگیری های داخلی بین گروه های چپگرا و راستگرای افراطی است و عملکرد ترامپ و بایدن نیز به این اختلافات دامن می زند و برخی صاحبنظران، وقوع یک جنگ داخلی سخت یا نرم در داخل آمریکا را محتمل می دانند. یقیناً ایجاد چنین شکاف هایِی منجر به تضعیف آمریکا می شود که البته نمونه ای از آن را در حمله به « کنگره » در سال 2020، شاهد بودیم.

ذکر یک نکته: در مستند « I Pet Goat 2,99 : رمزگشایی از برنامه دجال 2020 » نیز اشاره کرده بودیم که فرآیند تضعیف آمریکا در حال وقوع است و اتفاقاً برخی تشکیلات ایلومیناتی جهانی در این قضیه نقش دارند، تا بعد از تضعیف آمریکا، دولت آرمانی و جهانی شیطانی را در فلسطین اشغالی، مستقر نمایند و مرکز قدرت ایلومیناتی را از آمریکا به اسراییل منتقل نمایند، اما تدبیر خداوند متعال، بالاتر از همه این ترفندها است و این مساله، به تضعیف توام آمریکا و اسراییل خواهد انجامید که البته در بخش بعدی، مختصراً به آن اشاره خواهیم کرد.

بجز اختلافات و درگیری های بین المللی و داخلی ابرقدرت های شرق و غرب، اختلافات و درگیری های شدید در بین مزدوران منطقه ای « غرب » نیز در داخل خاورمیانه رخ خواهد داد که روایات در قالب احادیث مربوط به « قرقیسیا »، به آن اشاره کرده اند.

مجدداً در حدیث موثقه جابر چنین آمده است: « … و سپاهيان سفیانی به قرقيسيا گذر كنند و در آنجا به جنگ پردازند و صد هزار تن از ستمكاران در آنجا كشته می شوند … »
الغيبة للنعماني، ص 279 باب 14.

در حدیث مشابه دیگری، چنین ذکر شده است: از امام صادق (عليه السلام) روايت شده است که فرمود:
« … همانا خداوند، در قرقيسيا سفره پر از طعامي دارد که سروش ‍ آسماني از آن خبر مي دهد و ندا مي کند: اي پرندگان آسمان و اي درندگان زمين بشتابيد براي سير شدن از گوشت تن ستمگران»
بحارالانوار، ج 52 ص 246.

همانگونه که از روایات مشابه فوق برمی آید، در بسیاری از نبردهای آخرالزمان از جمله « نبرد قرقیسیا »، جنگ های هولناکی بین دشمنان مسلمانان در می گیرد که روایات از آن به عنوان مسلخ « ستمگران » یاد می کنند. به نظر می رسد که این زد و خورد و کشتار دشمنان اسلام با یکدیگر، در مراحل مختلف، ماشین جنگی آن ها را متوقف نموده و قدرت تکنولوژیکی و نظامی آن ها را تضعیف می نماید.

به نظر می رسد که این مساله، یکی از پایه های مهم تفوق و برتری سپاه اسلام بر دشمنان را تشکیل می دهد و شواهد این امر در روایات صحیحه و بالاخص روایت بی نظیر « موثقه جابر »، قابل ردیابی است که به زودی در قسمت های بعد، پیرامون آن ها به تفصیل سخن خواهیم گفت.

پایان بخش یازدهم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!