تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش نهم

0

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات فلسطین و خاورمیانه، از زاویه ای دیگر – بخش نهم

توجه: به دلیل ارایه مباحث راهبردی و دارای اهمیت نظامی، بخش های 4 الی 8 از حالت عمومی خارج و آرشیو گردید و رونوشت آن ها به نهادهای مرتبط ارسال شد.

در این بخش از سلسله مقالات، به برخی از مولفه هایی که منجر به خنثی کردن یا کاهش برتری نظامی و تکنولوژیکی کشورهای ماسونی-صهیونیستی دنیا می شوند، خواهیم پرداخت.

یقیناً مولفه های متعددی در این میان، دخیل خواهند بود که آشنایی با آن ها، قبل از ورود به بخش های اصلی این سلسله مقالات، الزامی می باشد.

1 – اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که برتری و تفوق بر اسراییل و به ویژه همپیمانان غربی اش، واقعه ای یک شبه یا یک هفته ای یا یک ماهه نیست و در طی زمان، به تدریج رخ می دهد. و برای رسیدن به مقصود و نابود و اضمحلال این تشکیلات شیطانی، صبر، یقین، تلاش و توکل لازم است. آن چه که در روایات صحیحه پیرامون جوامع غربی ذکر شده است، این است که کشورهای مربوطه، تا زمان « خروج سفیانی » و حتی پس از آن، که معاصر ظهور و قیام حضرت مهدی (عج) می باشد نیز فعال و کم و بیش قدرتمند هستند. البته روایات اسلامی، از اروپایی ها و آمریکایی ها با تعابیری همچون « رومیان » و « بنی اصفر (زرد موها) » و … یاد می کند. در این میان کلمه « رومی ها » مکرراً در روایات صحیحه به چشم می خورد و به درستی بر مردم آمریکا و اروپا انطباق دارد. چرا که آن ها حقیقتاً وارث تمدن روم هستند و حتی مسیحیتی که دنبال می کنند، عمدتاً وامدار روم شرقی و نیز کلیسای تحت نفوذ روم و واتیکان بوده است که البته به تدریج جریان های پروتستانتیزم، شاخه ها و تفسیرهای متعدد و جدیدی از تعالیم روم ارایه داد.

در حال حاضر نیز نمادهای روم همچون « تبر رومی : Fasces » کماکان در کنگره آمریکا که کاپیتول (نام گرگ رومی) نامیده می شود، به چشم می خورد. (تصویر فوق)

اما روایت موثقه جابر که روایتی طولانی و « صحیح السند » از کتاب ارزشمند الغیبه نعمانی است و بخش های اصلی آن، در کتاب گرانسنگ « ارشاد شیخ مفید » نیز ذکر شده است، در خصوص وقایع حین قیام سفیانی چنین می گوید: « سَيُقْبِلُ مَارِقَةُ الرُّومِ حَتَّى يَنْزِلُوا الرَّمْلَةَ. ترجمه: و از دین برگشتگان رومی نزدیک می شوند تا این که در ناحیه رمله فرود می آیند. »

این روایت صحیح السند و طولانی که « قلب » این سلسله مقالات را تشکیل می دهد، در ادامه، سطر به سطر بررسی خواهد شد و برخی از جنبه های اعجاز گونه آن نیز ذکر خواهد گردید. لیکن در این بخش، به نکته مهمی در خصوص سال خروج سفیانی که اندکی قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) واقع شده است، اشاره می نماید و آن نزدیک شدن از دین برگشتگان رومی به منطقه خاورمیانه و نیرو پیاده کردن آن ها است.

این عبارات همگی نشان می دهند که کم و بیش، رومیان یعنی اروپایی ها و آمریکایی ها، دارای انسجام نسبی هستند و هنوز امکان مداخله در منطقه خاورمیانه را دارند. گرچه در سایر روایات و …، نهایتاً پیروزی جهانی قیام مهدوی ذکر شده و این به مفهوم فروپاشی کامل همه ابرقدرت ها است.

این ها همه نشان دهنده این است که تمام تلاش مومنان و زمینه سازان تا عصر ظهور، به تضعیف دولت های ابرقدرت خواهد انجامید. اما نابودی نهایی ابرقدرت های جهانی، ان شا الله به دست پر برکت حضرت مهدی (عج) خواهد بود. این ها همه به این معنی هستند که همه مومنان و منتظران باید از تعجیل و اقدامات شتابزده خودداری کنند و در روندی منطقی، آهسته و پیوسته، به تضعیف پایه های ظلم و ستم در منطقه و جهان مبادرت ورزند. بالطبع صبر و توکل و همراهی مومنانه و صبورانه با رهبران جهان تشیع، یکی از رموز این پیروزی بزرگ خواهد بود. بنابراین قدم اول پیروزی، صبر است.

2 – همان گونه که قبلاً ذکر شد، بیش از 100 میلیون جمعیت ایالات متحده آمریکا و بیش از 600 میلیون جمعیت کره زمین، در زمره مسیحیان نوانجیلی به شمار رفته و با توجه به تعالیم منحرف رهبران شان، این توهم را دارند که حمایت و حفاظت از اسراییل و دشمنی با اسلام، راز بازگشت منجی، یعنی مسیح موعود است.

به نظر می رسد که بازگشت حضرت مسیح (ع) در آخرالزمان و تبعیت ایشان از مهدی موعود (عج)، دلایل متعددی دارد که یکی از مهم ترین آن ها، خلع سلاح شدن و ریزش بخش مهمی از دشمنان نادان مسیحی حضرت مهدی (عج) است و در صورتی که این باورمندان به مسیح (ع)، ایشان را در سپاه حضرت مهدی (عج) ببینند، بخش اعظم نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا که مسیحیان نوانجیلی با دیدگاه های آخرالزمانی در خصوص بازگشت مسیح هستند، ریزش خواهند نمود و به راحتی، این ارتش بزرگ، دچار فروپاشی خواهد شد.

3 – یکی از رموز پیروزی مومنین در طول تاریخ، القائات خداوند متعال بر دل دشمنان اسلام بوده است. در طول تاریخ، مومنین عمدتاً در اقلیت بوده اند و در مقاطع مختلف تاریخی، جوامع مومن و رهبران آن ها، در معرض قتل عام قرار داشته اند. اما ملاحظه می گردد که در بزنگاه ها، احمقانه ترین تصمیمات از سوی زیرک ترین دشمنان اسلام اتخاذ شده است! این تصمیمات، همگی حاصل القائات خداوند متعال بوده و منجر به کسب تصمیماتی عجیب توسط سران مشرکان و کفار شده است!

نمونه ای از این موارد را می توان در قضایای « لیلة المبیت » و نیز « غار ثور » در صدر اسلام، ملاحظه کرد. در شب « لیلة المبیت »، درست است که کفار، به جای پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را در بستر ایشان دیدند و از شهید کردن ایشان صرف نظر کردند. اما به خوبی قابل درک است که حتی اگر به جای پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به شهادت می رساندند، می توانستند جلوی شکست های آتی خودشان و متحدان شان را در بدر، احد، خندق، خیبر و نیز دوره امامت فرزندان امام علی (ع) بگیرند و اسلام را خاتمه دهند! بالاخص که امام علی (ع) در همان مکه و در قضیه عشیره الاقربین نیز نشان داده بودند که جانشین پیامبر خواهند بود!

همچنین در قضیه « غار ثور » که پیامبر (ص) در زمان هجرت به مدینه در آن جا پناه گرفته بودند، اگر مشرکان به جای جدال با یکدیگر، فقط تار عنکبوت تنیده شده بر دهانه غار را پاره می کردند و درون غار را جستجو نموده و پیامبر (ص) را به شهادت می رساندند، کار اسلام به مراحل بعدی نمی رسید! فلذا در کنار اعجاز این قضایا، همزمان القائات الهی به قلب مشرکان، منجر به اتخاذ احمقانه ترین تصمیمات از سوی زیرک ترین سران آن ها شده است که این مقوله تنها به صدر اسلام محدود نبوده و در طول تاریخ، به کرات به وقوع پیوسته و در ایام کنونی نیز هر روزه قابل مشاهده و ردیابی است.

بنابراین حتی با وجود برترین امکانات و تیزهوش ترین استراتژیست ها در جناح شر، خداوند متعال بارها از طریق القاء افکار مختلف و نهایتاً اتخاذ تصمیمات غلط توسط سران کفار و مشرکین، به کمک مومنین شتافته است.

البته مسایل صرفاً به موارد فوق محدود نمی شود و از کار افتادن ادوات پیشرفته، ماهواره ها، و … در زمان مقتضی در عصر ظهور، با مکانیسم های شناخته شده فیزیکی و نجومی که آن ها نیز تحت اراده پروردگار متعال هستند، نقش بسیار مهمی در حذف برتری نظامی ابرقدرت ها خواهند داشت.

در شب های آتی، ان شا الله به جزییات این مکانیسم ها، با مستندات علمی، خواهیم پرداخت و در ادامه نیز، سایر ابزارهای مادی و غیرمادی مومنین در نبرد بزرگ در برابر دشمنان ماسونی- صهیونیستی را بیان خواهیم کرد تا با مقدمات کافی، بخش روایی و اصلی این سلسله مقالات را آغاز نماییم.

پایان بخش نهم

تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج)

ادامه دارد …

Loading

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!