حمران بن اعین میگوید :
ابی جعفر محمّد بن علیّ (امام باقر) علیه السّلام در تفسیر آیه شریفه ثُمَّ قَضی أَجَلًا وَ أَجَلٌ مُسَمی عِنْدَهُ- الانعام: 2 سپس خداوند اجلی را مقرّر فرمود و اجلی که در نزد او بنام است. فرمود: اجل بر دو قسم است اجلی است حتمی و اجلی است موقوف. حمران بحضرتش عرض کرد: حتمی چیست؟ فرمود: آنچه که مشیّت خدا بآن تعلّق گرفته باشد، حمران عرض کرد من امیدوارم که اجل سفیانی از قسم موقوف باشد فرمود: نه بخدا قسم که آن از حتمیّات است.
غیبت نعمانی،باب18،ح5