تبیان نوشت: عارف واصل، آیت عظمای الهی؛ مرحوم «حاج سید هاشم موسوی» از بزرگترین عرفای جهان تشیع و از شاگردان مبرزا سید العرفاء؛ مرحوم علامه «سید علی قاضی» است.
او در سال ۱۳۱۸ هـ.ق در شهر کربلا دیده به جهان گشود و در سن ۸۶ سالگی در همان شهر به لقاء الله پیوست.
پدرش «سید قاسم» از شیعیان هند بود که به کربلا مهاجرت کرده بود و مادرش «هدیه» از اعراب اصیل عراق بود.
از آنجا که به حرفه ی نعل کوبی مشغول بود به «نعل بند» شهرت یافته بود اما بعدها خودش آن را به «حداد» تغییر داد.
گرچه به این حرفه اشتغال داشت، ولی از نظر معیشتی در سختی و تنگنای طاقت فرسایی قرار داشت.
شاگرد برجسته اش جناب «آیت الله علامه طهرانی(ره)» درباره او فرموده است:
»من چه گویم درباره کسی که به وصف در نمی آید، نه تنها لایوصَف بود، بلکه لایدرَک و لایوصَف بود … لذا در نوشتهجات حقیر نامی از او به چشم نمی خورد … چرا؟ … برای اینکه … او شاهباز بلند پروازی است که هر چه طایر فکر و اندیشه اوج بگیرد و بخواهد وی را دریابد، می بیند او برتر و عالی تر … است.«
»او مردی بود كه از جزئیّت به كلّیّت رسیده بود. دیگر نظری به كثرات نداشت، بلكه محیط و مُهَیمِن و مسیطر بر كثرات بود. در تمام عمر از ایشان سخنی از روی مجامله و مصلحتاندیشی و تعارفات معموله مرسومه متداوله، و یا در مقام جواب از لحاظ فروتنی، خودشكستنیهای متعارف كه مطابق با واقع نیست ابداً در او موجود نبود. جمله و كلمهای را از باب تواضع و سرشكستگی أدا ننمود؛ چرا كه طبق حال و مقام وی اینها همه مَجاز و خلاف واقع بود. او در مقامی نبود كه محتاج باشد با این جملات صدقاً و یا از روی مصالح عامّه بدان گویا گردد. او یك بنده خدا به تمام معنی الكلمه بود. بنابراین هرچه در این باره پیجوئی كند و بخواهد و بطلبد، غلط است؛ چون خود در مقامی ارجمندتر، و افقی وسیعتر، و قلّهای بالاتر قرار دارد؛ و بر تمام كائنات و مخلوقات حضرت حقّ متعال از آن نظر مینگرد. او برخود و بر غیر خود از آن مقام منیع شاهد و ناظر است.«
حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) نیز او را چنین توصیف نموده است:
»حداد سرالله است،حداد را هر کسی نمی تواند بشناسد» (1)
در یک جمله، حضرت حداد در تمام شۆون زندگی عبد بود و عبد بود و عبد بود.
گویی حضرت یعسوب الدین و امیرالمۆمنین امام علی (ع) این جملات را در مورد او فرموده است:
»فَمِنْ عَلَامَةِ أَحَدِهِمْ أَنَّكَ تَرَى لَهُ قُوَّةً فِی دِینٍ وَ حَزْماً فِی لِینٍ وَ إِیمَاناً فِی یَقِینٍ وَ حِرْصاً فِی عِلْمٍ وَ عِلْماً فِی حِلْمٍ وَ قَصْداً فِی غِنًى وَ خُشُوعاً فِی عِبَادَةٍ وَ تَجَمُّلًا فِی فَاقَةٍ وَ صَبْراً فِی شِدَّةٍ وَ طَلَباً فِی حَلَالٍ وَ نَشَاطاً فِی هُدًى وَ تَحَرُّجاً عَنْ طَمَعٍ»؛ (2)
»از نشانه هاى دیگر ایشان )متقین)، آن است که كه هر یک را داراى نیرومندى در دین، دوراندیشى با نرمى، ایمان همراه با یقین، حرص در دانش، علم با بردبارى، میانه روى در توانگرى، فروتنى در عبادت، آراستگى در تهیدستى، بردبارى در سختى، جویایى حلال، نشاط در هدایت، و دورى از طمع بینى«.
دستورالعملی برای رۆیت ظاهری امام عصر (عج)
مرحوم حضرت حداد قدس اللـه نفسه الزکیه به من فرمودند: اگر میخواهی امام زمان علیه السلام را ببینی من یک دستورالعمل به تو میدهم بعد از ده روز حضرت را میبینی و با ایشان صحبت میکنی و دستورالعمل این است.
به من دستورالعمل را دادند، ولی فرمودند: اگر طالب دیدار باطن هستی و میخواهی به آن حقیقت و ولایت برسی دنبال دیدن ظاهر و اینها نباید باشی ولی اگر میخواهی دستورالعمل هم همین است.
و من آن دستوالعمل را انجام ندادم!!
چرا؟
چون این دیدن ظاهر این دیدن نفس است خوشم میآید که من امام را دیده باشم خوشم میآید که من حضرت را بروم ببینیم خوش میآید!
اگر من حضرت را ببینم و حضرت بگویند: برای چه خواستی ما را ببینی؟ حالا دیدی و خیالت راحت شد؟
آیا به دستورات من عمل کردی؟ آیا آن چه که مورد رضایت من است انجام دادی؟ خلاصه اگر از من پرسیدند که تو در برون چه کردی که در درون خانه آیی؟جواب چه داری؟!
این بود مرام و مکتب اولیا و بزرگان بود اولیا و بزرگان خود را معطل ظهور امام زمان نکردند امام زمان را در هر حالی در کنار خودشان مشاهده کردند. الان امام زمان در همین مجلس حضور دارد. امام زمان علیه السلام در تک تک منازل من و شما حضور دارد. امام زمان علیه السلام با تمام شراشر وجود ما و شما مصاحبت و مجالست دارد …(3)
پی نوشت ها:
[۱] کتاب روح مجرد. علامه طهرانی
[۲] نهج البلاغه صبحی صالح. خطبه ۱۹۳
[۳] مکتب شیعه. برگرفته از سخنان علامه طهرانی
2 پاسخ
`\\
`\\[
سلام علیکم
قیام سید خراسانی از چین طبق کلام اهل بیت (نه کلام دیگران)
متن کامل : ashab313mahdi.blogfa.com/post-92.aspx
متن کامل این مقاله محکم نوشته شده از عالم حقیقی را مطالعه بفرمائید حقیقت روشن خواهد شد ان زمان بر شماست که دوستداران اهل بیت را آگاه بسازید و از گمراهی که شماها آنها را به آن سوق داده اید نجات دهید اگر دین خویش را به دنیا نفروخته باشید
خلاصه بسیار اندک :
و اما قیام سید خراسانی از چین :
مولا صاحب الزمان عج :
يَا ابْنَ مَهْزِيَارَ إِنَّهُ إِذَا فُقِدَ الصِّينِيُّ
حضرت علنا میفرمایند چینی (آنهم وقتی حرف از ظهور است آنهم هم در کنار سفیانی و مغربی و عباسی یا یمانی )
امام باقر علیه السلام :
کانّي بقوم قد خرجوا من اقصي بلاد المشرق من بلدة يقال لها شيلا يطلبون حقّهم من اهل الصين
حضرت علنا می فرمایند از جین
امیرالمومنین علیه السلام :
فاذا قام القائم بخراسان الذي أتي من الصين
حضرت علنا میفرمایند سید خراسانی از چین
در این 3 روایت فوق اهل بیت فرموده اند سید مشرقی یا همان سید خراسانی از چین قیام میکند
—————————–
با سلام
مطالب بی پایه و اساس و ضعیف السندی که جنابعالی ذکر کرده اید، به هیچ عنوان محلی از اعراب ندارد!
جالب است که خودتان نیز در وبلاگ مذکور، به ضعیف بودن روایات مربوط به چین اذعان کرده اید و به نحوی سعی در ماستمالی کردن آن داشته اید:
« شاید برخی سند ها قوی نباشند اما اولا احادیث اهل بیت را طبق کلام خودشان نمیتوان رد کرد و در صورت متوجه نشدن ما باید به خود اهل بیت برگردانیم (در این زمان غیبت یعنی به روایات دیگر از اهل بیت ) باز هم اگر نفهمیدیم باید توقف کنیم تا اینکه بالاخره برایمان روشن شود که در این مقاله روشن شد نه اینکه رد کنیم نستجیر بالله … ثانیا وقتی این روایات را کنار هم میگذاریم و میبینیم که همه در یک راستا هستند و هیچ گونه تضاد و تناقضی بین آنها نیست می فهمیم این روایاتی که شاید برخی از آنها سندش ضعیف تر باشد کاملا درست و صحیح هستند حالا برخی از روات (اسناد) یا برخی از کتب همیشه ضعیف تر و برخی قوی تر می باشند. »
که البته تمامی روایات مربوط به چین از اسناد فوق العاده ضعیف از امثال افرادی همچون حسن بصری نقل شده اند که این افراد ملعون ائمه ی معصومین (ع) بوده اند! اين توسل به احاديث افراد مورد لعن ائمه براي اثبات مدعا، شيوه ي ناپسند ونادرستي است. (امام علي (ع) درباره ي حسن بصري فرمود: و برادرت ابليس بود، و تو را تصديق كرد … )
در مورد روایت صحیح السند امام باقر (ع) نیز در آدرس زیر توضیحات لازم داده شده و افرادی که از حداقل ادراک لازم برخوردار باشند، به وضوح مفهوم آن را در خواهند یافت:
http://alvadossadegh.com/fa/article/51-apocalypse/10179-1390-03-24-20-21-45.html
مطالب وبلاگ شما احتمالاً از کتاب و وبلاگ آقای تنکابنی برداشته شده است که کتاب ایشان انبوهی از مطالب آشفته و ضعیف السند را گردآوری نموده است!
معلوم نیست چرا برخی از افراد به هر وسیله ای حتی با توسل به آیات ضعیف و آسمان و ریسمان بافتن و تمسک به مسایلی مانند سید خراسانی چینی!!! سعی در نادیده گرفتن نقش رهبران ایران در وقایع آخرالزمان دارند!!!
این مسئله و فتنه هایی همچون فتنه ی احمدالحسن الیمانی و امثالهم نشان می دهد که در بین خود شیعیان نیز فتنه های بزرگی در پیش خواهد بود!
منتظر سید خراسانی چینی الاصلتان تا ابدالدهر بمانید!
موفق باشید
شما به کجا میروید !؟ در حالی که یک روایت هم نداریم که از ایران باشد و باز در حالی که برای دیگر قیام کننده ها نام و مکان خاص خروج آنها ذکر شده است
سید یمانی از یمن ، سید حسنی از گیلان ، سفیانی از شام ، مردی از قم ، مردی از قزوین ، مردی از کوفه و مردانی از طالقان (یاری کنندگان سید حسنی طبق روایات)… یعنی نام منطقه خروج همه اینها را ذکر کرده اند قطعا باید فرموده باشند و ذکر کرده باشند که سید خراسانی = مشرقی هم از کجا قیام میکنند ؟؟؟ که فرموده اند : از چین
و بدانیم مقام معظم رهبری جایگاه خودشان را دارند و اصلا سید یمانی و سید حسنی و سید خراسانی آن قدر هم از مهمات نیستند فقط از علائم سال ظهورند زیرا که حضرت امام باقر علیه السلام با اینکه روایاتی برای یاری اینها صادر شده اما صراحتا در انتهای روایت خراسانی در مورد سید خرسانی و دیگر علائم حتمی میفرمایند : اگر من آن زمان را درک کنم جان خویش را برای یاری صاحب این امر یعنی حضرت مهدی عج حفظ میکنم (انی لو ادرکت ذلک لابقیت نفسی لصاحب الامر الغيبة طوسي ص 262 و الغيبة النعماني ص 156 یعنی حضرت میفرمایند من سید خراسانی را یاری نمیکنم
—————————–
با سلام
مطالب بی پایه و اساس و ضعیف السندی که جنابعالی ذکر کرده اید، به هیچ عنوان محلی از اعراب ندارد!
جالب است که خودتان نیز در وبلاگ مذکور، به ضعیف بودن روایات مربوط به چین اذعان کرده اید و به نحوی سعی در ماستمالی کردن آن داشته اید:
« شاید برخی سند ها قوی نباشند اما اولا احادیث اهل بیت را طبق کلام خودشان نمیتوان رد کرد و در صورت متوجه نشدن ما باید به خود اهل بیت برگردانیم (در این زمان غیبت یعنی به روایات دیگر از اهل بیت ) باز هم اگر نفهمیدیم باید توقف کنیم تا اینکه بالاخره برایمان روشن شود که در این مقاله روشن شد نه اینکه رد کنیم نستجیر بالله … ثانیا وقتی این روایات را کنار هم میگذاریم و میبینیم که همه در یک راستا هستند و هیچ گونه تضاد و تناقضی بین آنها نیست می فهمیم این روایاتی که شاید برخی از آنها سندش ضعیف تر باشد کاملا درست و صحیح هستند حالا برخی از روات (اسناد) یا برخی از کتب همیشه ضعیف تر و برخی قوی تر می باشند. »
که البته تمامی روایات مربوط به چین از اسناد فوق العاده ضعیف از امثال افرادی همچون حسن بصری نقل شده اند که این افراد ملعون ائمه ی معصومین (ع) بوده اند! اين توسل به احاديث افراد مورد لعن ائمه براي اثبات مدعا، شيوه ي ناپسند ونادرستي است. (امام علي (ع) درباره ي حسن بصري فرمود: و برادرت ابليس بود، و تو را تصديق كرد … )
در مورد روایت صحیح السند امام باقر (ع) نیز در آدرس زیر توضیحات لازم داده شده و افرادی که از حداقل ادراک لازم برخوردار باشند، به وضوح مفهوم آن را در خواهند یافت:
http://alvadossadegh.com/fa/article/51-apocalypse/10179-1390-03-24-20-21-45.html
مطالب وبلاگ شما احتمالاً از کتاب و وبلاگ آقای تنکابنی برداشته شده است که کتاب ایشان انبوهی از مطالب آشفته و ضعیف السند را گردآوری نموده است!
معلوم نیست چرا برخی از افراد به هر وسیله ای حتی با توسل به آیات ضعیف و آسمان و ریسمان بافتن و تمسک به مسایلی مانند سید خراسانی چینی!!! سعی در نادیده گرفتن نقش رهبران ایران در وقایع آخرالزمان دارند!!!
این مسئله و فتنه هایی همچون فتنه ی احمدالحسن الیمانی و امثالهم نشان می دهد که در بین خود شیعیان نیز فتنه های بزرگی در پیش خواهد بود!
منتظر سید خراسانی چینی الاصلتان تا ابدالدهر بمانید!
موفق باشید